fbpx
פסגת הר החרמון
Travel,  טיולים בארץ,  יעדים,  ישראל

חרמון גם בקיץ!

נשמע מפתיע, אבל בילוי בחרמון בקיץ יכול להיות אטרקציה משפחתית מעניינת ושונה למטיילים בצפון

  • איפה אפשר למצוא מזג אוויר נעים בישראל באמצע אוגוסט?                                        בחורף הקודם, רגע לפני שהעולם שלנו השתנה לעד, נסענו לחרמון, יצא ככה שהגענו בשבוע הכי קר בשנה והטמפרטורה צנחה אל מתחת לאפס. החרמון היה מושלג כמו שלא ראיתי אותו מימי, עם שלג רך, גבוה וטרי. אבל יחד עם זאת היה קשוח. הקור העז הקשה על הבנות ולא הצלחנו לנצל את היום כמו שצריך, למרות זאת הצלחנו גם ליהנות! יכולים לקרוא כאן על החוויה החורפית שלנו בחרמון.
אתר החרמון בקיץ
חרמון בקיץ

אתר סקי קייצי בישראל

  • לבקר בחרמון בחורף זה מאוד מובן וברור, אבל בקיץ? מה כבר יש לעשות באתר שלג בקיץ? באירופה מאוד נהוג להפוך את אתרי הסקי של החורף לאתרי אטרקציות בקיץ, עלייה ברכבל להר בנוף מושלם, מגלשות אלפיניות, מתקני שעשועים אחרים, סיורים מודרכים ועוד. ביקרנו באתרים בסגנון הזה ברומניה, בסלובקיה ובגרמניה. ואם בחו”ל אפשר אז למה בישראל לא??
רכבל מבקרים

אטרקטציות של חורף - גם בקיץ.

  • אתר החרמון השכיל להבין בשנים האחרונות שהחרמון יכול להיות יופי של אטרקציה גם בקיץ,. רכבל? יש! (ואפילו קרוניות חדשות שנחנכו ממש בחורף האחרון), מגלשות אלפיניות? יש! , מסלול קרטניג הררי? יש!, מסלול החלקה עם אבוב? יש! בנוסף לאלה יש גם מתקן ריחוף חדש לילדים מגיל 6, וסיור מודרך וחינמי בפסגת הרכבל העליון של ההר בגובה 2040 מטר.
פסגת הר החרמון
פסגת הר החרמון

חרמון בקיץ

  • הגענו בשבוע הראשון של אוגוסט ביום חמישי, הנסיעה הקצרה ממקום הלינה שלנו במושב אודם, אפשרה לנו להגיע בשעת בוקר. האתר היה כמעט ריק והחננו ממש בכניסה לאתר, בלי השאטלים המציקים של החורף.                                                                                רכשנו מראש כרטיסים משולבים לכל האטרקציות דרך אתר “חבר” בעלות מוזלת. הכרטיס המשולב כולל עלייה וירידה ברכבל, 3 גלישות באבובים, נסיעה אחת במגלשות האלפיניות, נסיעה אחת במתקן החדש סקיי ריידר,  ו 3 כניסות לבחירה בין המתקנים השונים (אבובים/מגלשות אלפיניות/ סקיי ריידר).                                                              התחלנו את הביקור בעלייה ברכבל החדש אל המפלס העליון של האתר, העלייה אורכת כ – 5 דקות בנוף מרהיב של הגולן, הגליל והרי הלבנון.
רכבל מבקרים
רכבל מבקרים
העלייה ברכבל

סיור בפסגת ההר

  • בפסגת ההר, בגובה 2040 מטר מתקיים סיור מודרך. בסיור ראינו את שאריות הפריחה הייחודית לרמת הגולן, (שאמורה להיות מטריפה בתקופת האביב), ותצפית מדהימה אל עבר אצבע הגליל, צפון רמת הגולן וסוריה.  משך הסיור כשעה וחצי. ההליכה אינה מרובה, אך חלקה בעלייה, טליה (4) עלתה לבד וללא עזרתנו.  קחו בחשבון שעלול להיות קריר למעלה   ( כן גם באוגוסט), היה פחות קר ממה שחשבנו שיהיה, אבל כדאי להיות ערוכים לכך.          כיף של סיור עם תמונות מטריפות!
  • הסיור ללא עלות, ומותנה בהרשמה מראש באתר החרמון.
פסגת הר החרמון
תצפית לעמק הבכא
שאריות פריחה בפסגת החרמון
פסגת הר החרמון

איך בילנו בחרמון בקיץ יום שלם?

  • בקלות.. האטרקציות!!                                                                                           לאחר הירידה ברכבל חזרה לאתר החרמון,  הגענו לחלק שהילדים ציפו לו! האטרקציות!!כמעט שלוש שעות של כיף צרוף,  בכל המתקנים כשהמובחר מבינהם – מגלשות האקסטרים (האלפניות), היה ברור מראש זה יהיה גם המתקן שהילדים יבחרו לנצל בכרטיס המשולב. הכיף הגדול שלא היו עומסים כמעט, למעט תור של כ- 10 דקות במגלשות האלפיניות.        לא יודעת אם בגלל שהגענו באמצע השבוע או בגלל שהרבה אנשים לא יודעים על כך שהאתר פתוח בקיץ, אבל בטוח שזה שיפר את השהייה במקום.                                                    היום הסתיים והילדים היו שמחים ומרוצים במיוחד מיום שכולו הנאה וארטרקציות.
מגלשות אלפיניות
סקיי ריידר
סקיי ריידר

אתר החרמון - מידע שימושי

  1. האתר פתוח מהשעה 8:00 ועד 16:00, כניסת רכבים עד השעה 15:00.
  2. בניגוד לחורף בקיץ אפשר להגיע ממש עד הכניסה לאתר ואין צורך בשאטלים.
  3. פתוח כל השבוע – כדאי להתעדכן לפני שמגיעים שאכן כל המתקנים פתוחים.
  4. כרטיסים: מחיר מלא הכולל רכבל+ סקיי ריידר + 3 גלישות באבובים +2 גלישות לבחירה עולה 130 ש”ח.
  5. יש סוגים שונים של כרטיסים באתר האינטרנט של אתר החרמון.
  6. אנחנו רכשנו כרטיסים  מוזלים דרך חבר, וכדאי לבדוק בועדי עובדים או לחפש הנחות אחרות לפני שקונים.
  7. הסיור  בפסגת הר החרמון הוא חינמי – צריך רק להזמין מקום  באתר האינטרנט של אתר החרמון 
  8. אוכל: בגלל הקורונה, או בגלל מיעוט המבקרים המסעדות באתר היו סגורות, למעט מזנון קטן, (נכון לקיץ 2020)
  9. אנחנו אכלנו ארוחת בוקר במקום הלינה שלנו, ולאחר הביקור החרמון נסענו לכפר מסעדה לאכול באחת המסעדות המוצלחות שיש להם להציע.
אתר החרמון בקיץ

מה עוד אפשר לעשות באזור?

Facebook Comments Box

כתיבת תגובה