fbpx
tips and more,  Travel,  טיולים בארץ,  ישראל

נופש חורפי ספונטני – חרמון 2020

מידע שימושי למבקרים בחרמון

נסיעה לחרמון היא חוויה, במדינה בה השלג הוא אירוע שלא קורה כל יום, חורף מושלג הוא סיבה למסיבה, וכל המדינה מנצלת את ימי השלג הבודדים ונוסעת לחרמון.

בחורף שעבר נסענו לחרמון, או לפחות ניסינו. נסענו ערב קודם, ישנו בצפון, ולמרבה הצער מרפי דפק לנו על הדלת, (או במקרה הזה חיזבאללה), והחליט שזה הזמן לשגר טילים לצפון, מה שגרם, מן הסתם, לסגירת אתר החרמון. אמנם הצלחנו להפוך את מיני החופשה הזו לטיול חורפי בצפון, אבל לא לזה התכוון המשורר..

נוסעים לחרמון בחורף חורפי במיוחד

החורף השנה הגיע כדי להישאר, אני לא זוכרת כזה חורף “חורפי” כבר הרבה שנים, קר, גשום ו.. מושלג.

אחרי האכזבה של השנה שעברה, החלטנו שהשנה נצליח להיכנס לחרמון ויהי מה!

העדפנו שלא לנסוע את המרחק הגדול ביום אחד הלוך וחזור, והחלטנו לחפש צימר קרוב יחסית לחרמון ופשוט להגיע ערב קודם, מראש תיכננו לנסוע באמצע השבוע כדי להימנע מהעומס של סופי השבוע, ולהיות ספונטניים עד כמה שניתן. להמתין לרגע האחרון, ולהזמין צימר.

אך מרפי החליט לחזור גם השנה, ומכל הימים בחורף הנוכחי, בחרנו את הימים הכי קרים בשנה, ולא רק בשנה אלא בשבוע בו נמדדו הטמפרטורות הנמוכות ביותר בשנים האחרונות. מה שגרם לנו להתלבט אם בכלל לנסוע בקור שכזה.

אך במהרה הבנו שאם לא ניסע בתאריכים שקבענו, ככל הנראה שלא ניסע בכלל,  חיכינו לשמוע בתחזית מזג האוויר מה הולך להיות, ואם יש סיכוי שהאתר לא יפתח. התחזית דיווחה על טמפרטורה נמוכה, אבל ללא משקעים, ולא הייתה סכנת סגירה. ארזנו המון המון בגדים, צעיפים, כפפות, מחממי אוזניים, וחולצות טרמיות. ונסענו.

לינה בבית הלל - 40 דקות מהחרמון

את הצימר – אוליב צימר ישראלי, סגרנו ברגע האחרון.

הצימר הממוקם במושב בית הלל בגליל העליון, במקום יש שתי דירות, מאוזברות לחלוטין, שהתאימו בדיוק לנו ולחברים שלנו שהצטרפו לטיול.

בכל דירה יש  חדר שינה עם מיטה זוגית, סלון עם ספה נפתחת ובו ניתן להוסיף גם מיטה מתקפלת, מטבח מאובזר לחלוטין, פינת אוכל, וכמובן מקלחת ושירותים. הדירה חדשה, נקייה ונעימה.  המחיר נוח – 450 ש”ח לכל דירה.

בחצר של הצימר יש פינת מנגל גדולה, שולחן ארוך, נדנדות לילדים, ופיסת דשא נחמדה שמתאימים למזג אוויר קייצי ונעים.

כל כך אהבנו את הצימר שהחלטנו לחזור בקיץ!! המיקום של בית הלל הוא בסיס מצויין לטיולים באיזור הגליל והגולן.

אוליב צימר בבית הלל
צימר אוליב בבית הלל

הבוקר הגיע - נוסעים לחרמון!

הבוקר הגיע, הטמפרטורה בבית הלל עמדה על 5 מעלות. באפליקציית מזג האוויר בנייד התחזית בחרמון הצביעה על מינוס ארבע! מעלות.

אמנם אני וזיו פחות מתרגשים מקור מאז שאנחנו נוסעים לאירופה כל חורף, אבל הבנות לא רגילות לקור שכזה.

מה מלבישים לילדים במזג אוויר שכזה?

החיסרון הגדול היו הנעליים, לא משנה שכולן היו עם 3 זוגות גרביים, ושקית ניילון לאיטום רציני יותר, עדיין הרגליים קפאו מקור… בהמשך תדעו עד כמה.

הר החרמון - רכבל

גם המבוגרים צריכים להתלבש...

אני לבשתי גרביון טרמי וג’ינס לחלק התחתון. ולעליון חולצה טרמית, סריג דק ומעליו סריג עבה וכמובן מעיל. גם עבורי כפות הרגליים היו האיזור הבעייתי, למרות שיש לי רפידות מבודדות קור וגרבייים טרמיות, עדיין כאשר הולכים בתוך שלג הקור חודר את המגף ואת הגרביים, והאצבעות פשוט קופאות והופכות לאבן.

הפיתרון לפעמים הבאות – נעליים עם ריפוד/ פרווה, נעליים יעודיות לשלג. לרוב הן לא זולות ועל כן זהו שיקול האם להשקיע, וכמה פעמים באמת תנעלו אותם.

חייבת לציין שהלבוש עבד! למעט הרגליים לאף אחד מאיתנו לא היה קר, השכבות עשו את העבודה וחיממו היטב.

החרמון - הגענו!

מרגע ההגעה לחניה, ועד לעלייה לאוטובוס שמוביל אל האתר עצמו, לקח לנו כמעט שעה. למרות שהתארגנו חלקית בבוקר בצימר, עדיין היינו צריכים להוסיף לכל אחת מהבנות שכבת לבוש נוספת , גרביים, שקיות ניילון סביב הגרביים, ואת כל ציוד החורף, תכפילו בשלוש בנות, ועכשיו ברור למה זה לקח כל כך הרבה זמן.

היה מאוד קר 1- מעלות, ואמנם לא הרגשנו את הקור בגוף, אבל הרוח בפנים וכמובן כפות הרגליים שקופאות מיד. טליה בכתה מהרגע הראשון, התקשנו מאוד להלביש אותה, היו לא מעט התנגדויות בדרך, ועד כמה שהיא התלהבה מעט שהיא ראתה את השלג ונגעה בו לראשונה בחייה, במכלול היא לא נהנתה, מה שכמובן פגע גם בהנאה שלנו כפי שהסברתי קודם הקור שחודר לכפות הרגליים וגורם להן לקפוא, הוא קשה וכואב. אפילו לעלמה בת ה 11 היה קשה.  ואחרי שעלינו ברכבל וניסינו לצאת לשלג של המפלס העליון, גם היא אמרה שלא מסוגלת יותר. לאחר שירדנו חזרה עם הרכבל חזרתי עם טליה ועלמה בחזרה לאוטו. וזיו נשאר עם יהלי (8) לשחק עוד בשלג.

חרמון - רכבל

מה כבר נגמר?

זה נשמע שהיינו דקה בחרמון, אבל בפועל היינו שם לפחות 3 שעות. כולל הזמן שישבנו במתחם לאכול, ובהמתנה בתורים לעלות ולרדת ברכבל.  המסקנה העיקרית מהטיול הזה היא שטליה לא הייתה צריכה להצטרף, היא צעירה מידי ולא יכולה עדיין להתמודד עם הקור ותנאי מזג האוויר. אין ספק שזה היה הביקור שהספקנו בו הכי מעט מכל הפעמים.

לפחות ניצלנו את השעה המוקדמת יחסית שיצאנו מהחרמון ונסענו לראות את מפל סער היפה.

את היום סיימנו במסעדה אסייאתית ” מנגאיה” במצפה גדות שנפתחה במיוחד עבורנו. והייתה בדיוק מה שהיינו צריכים בסוף הטיול הזה.

מפל סער

חרמון מידע שימושי

הר החרמון

לפני הנסיעה לחרמון כדי לדעת מספר פרטים שמסייעים בתכנון הטיול .

מחירים

יש כמה רמות מחיר –

מחיר כניסה בלבד:

ילד 34 ש”ח. ילד מגיל 3 ועד 12

מבוגר (39 ש”ח)

גימלאי/נכה/חייל/סטודנט 34 ש”ח

מחיר כניסה + רכבל:  78 ש”ח ( לכולם)

מחיר כניסה+ רכבל+ אטרקציה אחת לבחירה: 98 ש”ח

זהו המחירון המפורט באתר החרמון, יש הנחות רבות באתרים השונים של ועדי העובדים. (הסתדרות המורים, חבר, יחד בשבילך ועוד..) שווה לבדוק כי ההנחות משמעותיות.

ממש לפני שהגענו לאתר החרמון, בדקנו איזה מהמתקנים פעילים בשל מזג האוויר. בעקבות הקור האטרקציות לא נפתחו, כך שמראש רכשנו כרטיס רק לכניסה+ רכבל.

אטרקציות

רכבל : החל מחורף 2020 נפתח בחרמון רכבל חדש וסגור. עד עתה היה בחרמון רק רכבל פתוח שהחיסרון בו הוא כמובן הקור. הרכבל הסגור הוא אטרקציה נחמדה במיוחד לילדים, הנוף המרהיב והגובה עושים את העבודה. בכל קרון ניתן להכניס עד 8 אנשים.

מגלשות אקסטרים: סוג של רכבת הרים רק בקרונות בודדים שהשליטה במהירות היא עצמית. החוויה היא מטורפת! לנסוע במהירות במסלול כשמסביב הכל מושלג! ראו הוזהרתם, קר מאוד ברכבת הרים, אבל הסיבוב לא ארוך כך שזה סביל. בביקור הקודם שלנו בחרמון עלינו עם הבנות וזו הייתה חוויה כייפית וגם מפחידה ( עבורי לפחות מהיותי לא חובבת גדולה של רכבות הרים).  המתקן מותאם לילדים מעל גיל 3, ילדים עד גובה 1.40 חייבים ליווי מבוגר.

SKY RIDER – אטרקציה חדשה שכאמור לא הייתה פעילה הפעם. מדובר במתקן ריחוף (בישיבה). לא ראיתי איך היא עובדת אז אני לא יכולה להמליץ. באתר האינטרנט של אתר החרמון מצויין כי המתקן מיועד עבור  ילדים מעל גובה 1.20 ועד גיל 8.

מזחלות שלג- האטרקציה הכי שכיחה בחרמון, שוכרים מזחלת ומחליקים במדרון, מיועד עד גיל 12 בלבד, אבל לא נראה שמישהו מקפיד או מפקח על כך.

מסעדות וחללים מרכזיים

בכניסה לאתר החרמון יש מבנה סגור ובו מסעדות, שירותים, חנויות לקניית בגדי סקי/ שלג. ושולחנות ישיבה. אמנם הגענו באמצע השבוע ומצאנו מקום ישיבה די בקלות, אבל אין מספיק מקומות, ומבקרים רבים עמדו. אני מאמינה שבסופי שבוע מאוד קשה למצוא מקום.

אוכל – הגענו מראש עם סנדוויצ’ים לכולנו, חטיפים ושתייה, כך שלא רכשנו אוכל במתחם, אבל מחוויות של אחרים האוכל פשוט ולא זול. לשיקולכם.

במפתיע מאוד דווקא ממליצה על הקפה! ממש לא ציפיתי לקפה טוב במקום כזה, והוא היה מדוייק להפליא, כאילו אני מינימום בבית קפה יוקרתי.

חסרון גדול מאוד- המתחם לא מספיק מחומם. יש תנורים קטנים שממש לא עושים את העבודה ופשוט קר!

ברכבל העליון יש מתחם נוסף ובו מסעדות. בגלל היציאה מתוך המתחם לשלג, כל האיזור מאוד רטוב ומאוד מחליק!! ראיתי הרבה אנשים שמועדים/ נופלים שם ועל כן כדאי להיזהר.

וכמובן גם במתחם העליון אין חימום. שהינו שם זמן קצר, אבל אני לא זוכרת שראיתי אפילו תנורים. הטמפרטורה עמדה על 2- מעלות, היה פשוט קפוא! ואי אפשר היה לפשוט אפילו את המעיל.

הר החרמון

המלצות אחרונות

לא הכל רע, החרמון יכולה להיות חוויה טובה, וגם לנו בין לבין היה כיף ונעים בחברה המשפחתית והחברתית. איגדתי לרשימה אחת קצרה את המסקנות וההמלצות שלי לטיול מוצלח יותר:

נמאס לכם מהחורף, מחפשים רעיון לחופשת קיץ? כנסו לפוסט 30 שעות בתל אביב, ותתחילו לתכנן את החופשה הבאה שלכם!